Pliusas už antraštę. Mindaugas Jackevičius, delfi.lt:
Į mokyklas grįžta sovietmetis – matematikos mokys prievarta?
Ar būsi filologas, ar istorikas, laikysi matematikos egzaminą. Tokia idėja bręsta švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio galvoje. Prievarta grūdant matematiką, tikimasi moksleivius paskatinti studijoms rinktis tiksliuosius mokslus. Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius tokį sumanymą vadina sovietinio mąstymo rezultatu.
„Mes šiandien turime nepakankamai žmonių, besimokančių tiksliuosius
mokslus. Tą atspindi visos statistikos, visi tarptautiniai tyrimai. Kas
galėtų paneigti, kad tai susiję su tuo, kad Lietuva Europos mastu
atsilieka technologijų, inovacijų, moderniųjų technologijų diegimo
srityje“, – dėsto švietimo ir mokslo ministras D. Pavalkis.
Pasak
D. Pavalkio, todėl ir verslas, ir techniniai universitetai spaudžia, kad
matematikos egzaminą kasmet laikytų daugiau vaikų nei iki šiol.
„Manau,
tendencija ir norai absoliučiai visiems suprantami, o kaip greitai
matematiką padaryti ir ar tikrai matematikos egzaminas turėtų būti
teoretinis, ar jis turėtų turėti platesnį kontekstą – pavyzdžiui,
matematika su informatikos ar kitų dalykų elementais – diskusijų
klausimas. 2015 m. matematikos dar tikrai neįvesime, nes ir mokinių
bendruomenė pakankamai dėl to išsigandusi, ir universitetų rektorių
konferencijoje, ir ministerijoje yra abejonių“, – aiškina D. Pavalkis.
Jau ketinau įsivesti tag'ą išskirtiniam tūpizmui, bet susilaikiau, ir ne be reikalo. Matematikos fobija, pasirodo, laikytina objektyviai egzistuojančiu fenomenu. Angliškoje Wikipedijoje jai skirtas
didelis straipsnis.
Atskiras skyrius skirtas tos problemos sprendimams. Aprašyta net matematinė ir statistinė terapija. Ir (kas galėtų pagalvoti) - sprendimai yra geros mokymo praktikos, o terapija niekuo nesiskiria nuo korepetitoriavimo.
Neproduktyvu grūsti matematiką per prievartą, reikia mokyti. Skirti tam pakankamai didelius resursus, net ir žymiai didesnius, nei buvo skiriami sovietmečiu, ir mokyti.